joi, 23 iunie 2011

… fiind ne-anti-manelista, sau ce-o mai fi si asta.

(Un pic de context: citeam un B24FUN. Cum niciodata nu ma uit peste articolele de la inceputul revistei, m-am hotarat sa arunc o privire, ca sa desavarsesc un act al lecturii pe care simteam ca il evit mereu in legatura cu respectiva publicatie. Primul articol – al lui Catalin Stefanescu, gazda emisiunii „Garantat 100%”. Placandu-mi foarte mult stilul lui, imediat mi-am creat asteptarea unei experiente culturale si imediat am cazut in tristete: un articol scris despre ziua de 1 mai si care incepea – iar – cu manele si gratare si ajungea pana la hotii de bancomate si clanurile mafiote... ce pacat! Dar iata ce am invatat: )

          Ca nu iti oferi tie valoare devalorizand un alt grup de oameni.

Cred ca este cel mai usor lucru sa creezi o categorie, cum este cea de „manelisti” sau „gratargii” pe care sa o distrugi prin toate metodele care iti stau la indemana, in continuu. Atunci cand cineva se plaseaza in contrast, probabil ca acest lucru ii confera identitate si sentiment de importanta. Sunt anti-manele, deci daca manelele ar fi o haina, eu o port pe dos, sau cum? Ca doar mi-e frig si nu pot sta dezbracat in fata lumii... Aici nu vorbesc doar de de autorul articolului, ci de o intreaga „elita” care, atunci cand nu mai are ce vorbi se ia imediat de manelisti – deci ar trebui sa le multumeasca manelistilor ca exista si ca le ofera grane pentru moara gurii, nu credeti? Pana la urma unde este acest grup de „manelisti” – putem pune mana pe ei sa spunem „Iata, dar, grupul manelistilor, al hotilor, al gratargiilor!”? Nu este oare vorba doar de PERSOANE care asculta manele, fura sau fac gratar? Persoane suntem si noi... si restul persoanelor de pe pamant.


         Ca a trai in armonie inseamna a intelege mediul in care te afli

Cred ca este o dovada de mare intelepciune sa iti ajustezi asteptarile in functie de realitate si sa intelegi dinamica societatii. Din frustrare ca prea se asculta manele se va naste mai multa frustrare si conflict, chiar daca acestea vor fi etichetate cu „bun-gust”. Din emotii distructive nu cred ca se va naste vreodata armonie. Iar armonia nu inseamna uniformizare.

          Deci - sa te iei de manelisti: guilty pleasure?

Insist – sa te iei constant de alti oameni si sa te plangi de tara in care traiesti deja parca nu mai sunt apanaje ale elitei. E trendy. E mai bourgeois sa te iei de cei care se iau de alti oameni si care se plang. Asa cum fac eu acum si ma inscriu in nesfarsitul cerc vicios al prefixului „anti-„. Asa ca nu faceti ca mine, mai bine uitati-va la ce fac tinerii ca sa schimbe Romania, fara figuri de superioritate:

Asociatia Lider Just

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu